Ε.Π.Ο.Σ. Φυλής

Ελληνικός Πολιτιστικός Ορειβατικός Σύλλογος Φυλής (Ε.Π.Ο.Σ. Φυλής) Ικτίνου 3 & Προμηθέως (παράδρομος της Αττικής οδού) ΦΥΛΗ ΤΚ13344 (350μ.από την έξοδο 6 της Αττικής οδού και από τη στάση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου) Τηλ.2102411148 Κιν.6981005747

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Πολιτιστικές Διαδρομές: Περιήγηση στον άγνωστο Πειραιά, από το Δημοτικό Θέατρο μέχρι τον Πολυχώρο «Λιπασμάτων» στη Δραπετσώνα11 Μαϊ 2024
09:00AM - 02:00PM
12 Μαϊ 2024
08:30AM - 01:00PM
Πηγές δυτ.Πάρνηθας: Ρουμάνι, Κατσιγιάννη, Καλογέρου, Γκούρα.  Εθελοντικός καθαρισμός
08:30AM - 02:00PM
Εθελοντικός καθαρισμός μονοπατιών του 15ου ορεινού αγώνα «Αρμα Πάρνηθας»  & ορεινού ημαμαραθωνίου
Οίτη: Μονοπάτι Σιδηροδρομικών - Φαράγγι Ασωπού19 Μαϊ 2024
Climbing trip στα «Μανίκια» Εύβοιας
26 Μαϊ 2024
07:00AM - 09:00PM
Παρνασσός, διάσχιση: Ζεμενό - Κόψη Μάνας - Τσάρκος (2.416μ.) - Γεροντόβραχος (2.396μ.)
01 Ιουν 2024
08:30AM - 02:00PM
Αχαία. Χελμός: α) Ύδατα Στυγός - Ψηλή κορφή (2.355μ.) - Νεραϊδοράχη (2.341μ.) -Χιονοδρομικό (διάσχιση) β) Πεζοπορία Σόλος – Καστράκι – βρύση Γκόλφως – Σόλος (κυκλική)02 Ιουν 2024
07:00AM - 07:00PM
Εύβοια: Φαράγγι Αγίου Δημητρίου – παραλία Σχινοδαύλεια08 Ιουν 2024
08:00AM - 08:00PM
Εύβοια: Φαράγγι Αγίου Δημητρίου – παραλία Σχινοδαύλεια
09 Ιουν 2024
08:30AM - 02:00PM
Αρκαδία: Πιάνα –Λυκόρεμα - Αρκουδόρεμα – Λιμποβίσι (διάσχιση). Σπίτι του Γέρου του Μωριά, Θεόδωρου Κολοκοτρώνη16 Ιουν 2024
07:00AM - 09:00PM
Δυτικό Πωγώνι. Νεμέρτσικα: κορυφές Μερόπη 1 (2.175μ. ), Μερόπη 2 (2.208μ), Κουρούνα (1.930μ.) & Βλαχοβούνι (1300μ.) διάσχιση. Μουργκάνα (1.806μ.)  Ι.Μονή Μολυβδοσκέπαστου. Πεζοπορίες στην ατόφια Πωγωνίσια φύση21 Ιουν 2024
04:00PM - 08:00PM
Δυτικό Πωγώνι. Νεμέρτσικα: κορυφές Μερόπη 1 (2.175μ. ), Μερόπη 2 (2.208μ), Κουρούνα (1.930μ.) & Βλαχοβούνι (1300μ.) διάσχιση. Μουργκάνα (1.806μ.) Ι.Μονή Μολυβδοσκέπαστου. Πεζοπορίες στην ατόφια Πωγωνίσια φύση
28 Ιουν 2024
04:00PM - 09:00PM
Σπέτσες, εθελοντικός καθαρισμός μονοπατιών: έλα κι εσύ στην ομάδα μας!!!
05 Ιουλ 2024
04:30PM - 08:00PM
Ευρυτανία:  Πρόδρομος. Κορυφές  Τριανταφυλλιά (1.817μ.). Μπράσκα (1.660μ.).Ποταμοδιάσχιση στο Ρέμα Πλατανάκι- φαράγγι  Δεκατιάς. Πεζοπορία στο μονοπάτι «Παναιτωλικής Πολιτείας»
ΚΙΡΓΙΣΤΑΝ, πεζοπορίες. Η ανέγγιχτη ομορφιά. 01 Αυγ 2024
08:00AM - 05:00PM
ΚΙΡΓΙΣΤΑΝ, πεζοπορίες. Η ανέγγιχτη ομορφιά.
01 Αυγ 2024
ΚΙΡΓΙΣΤΑΝ, ανάβαση στην κορυφή RAZDELNAYA (6 148μ).
13 Σεπ 2024
04:30PM - 09:00PM
Αιτωλοακαρνανία: Παναιτωλικό: κορυφή Κατελάνος (1.924μ.), διάσχιση. Ποταμοσπήλαιο «Θεοτικό». Δίδυμοι καταρράκτες Μοκιστιάνου. Θέρμο: Μονοπάτι νερου και πέτρας. Λίμνη Τριχωνίδα.
27 Σεπ 2024
04:00PM - 05:00PM
Όλυμπος, διασχίσεις: Μύτικας (2.917μ.). Μαστορούλι - Βάθρες Αγ.Κόρης. Σταυρός – Ενιππέας – Πριόνια.
04:00PM - 09:00PM
Όλυμπος: Πέρασμα Νάτση (εκπαιδευτική ανάβαση)

ΣΧΟΛΕΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ: Γ.Βουτυρόπουλος, Δ.Δασκαλάκης, Τ.Μουτάφης

Η σχολή αναρρίχησης αρχαρίων του Ε.Π.Ο.Σ. ΦΥΛΗΣ προσφέρει μια συγκροτημένη εισαγωγική γνώση και εμπειρία στη δραστηριότητα της αναρρίχησης συνδυάζοντας την εκπαίδευση στον βράχο.Στη σχολή αναρρίχησης αρχαρίων μπορεί να συμμετέχει όποια/ος έχει κλείσει το 18ο έτος της ηλικίας του και δεν απαιτείται προηγούμενη σχετική εμπειρία παρά μόνο λίγη διάθεση για περιπέτεια και αγάπη για τη φύση.ΣΧΟΛΗ ΑΝΑΡΡΙΧΗΣΗΣ ΜΕΣΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΑΠΡ ΜΑΙΟΣ 2024 a0f50

Το ορειβατικό σκι είναι ένα σπορ που απευθύνεται σε ορειβάτες αλλά και σε χιονοδρόμους.Στους χιονοδρόμους, η γνώση τεχνικών ορειβατικού σκι θα δώσει τη ασφαλή δυνατότητα και τις τεχνικές για να κινηθούν και εκτός πιστών ενός οργανωμένου χιονοδρομικού κέντρου, ενώ στους ορειβάτες θα δώσει τη δυνατότητα να απολαύσουν και να προσεγγίσουν με ασφάλεια και ταχύτητα ορεινούς όγκους.1 6248e

1.       ΧΩΡΙΟ - ΣΕΛΑΔΙ – ΜΑΥΡΟΔΑΣΟΣ – ΠΑΡΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Από το Χωριό, πίσω από τον ΟΤΕ από το γεφυράκι ακολουθείτε τσιμεντόδρομο και στη συνέχεια χωματόδρομο μήκους περίπου 2.800 μ., φτάνετε στην αρχή του μονοπατιού, αφού περάσετε και από ένα καλοδιατηρημένο υπαίθριο «ομπρουδέκτη» (ομβροδέκτη), άλλων εποχών και αναγκών. Το πρώτο χαρακτηριστικό μεταλλικό σήμα με τον αριθμό 1 σε ένα βράχο οδηγεί τα βήματά σας σε ένα καλοδιατηρημένο καλντερίμι ανάμεσα σε ελαιώνες και αμπελάκια. Το καλντερίμι κατηφορίζει και συνεχίζει σε μονοπάτι στην κοίτη ενός ξεροπόταμου (χειμάρρου). Σε λίγο αφήνετε την κοίτη του χειμάρρου σε μια δεξιά στροφή όπου ένα παλιό καλντερίμι ανηφορίζει πάλι ανάμεσα σε ψηλές πετρόχτιστες ξερολιθιές, στην τοποθεσία που λέγεται Μαυροδάσος. Σε λίγο, οι ελαιώνες αραιώνουν σιγά-σιγά και ξεδιπλώνεται μπροστά σας η θέα στις βόρειες ακτές της Μήλου. Το μονοπάτι συνεχίζει ανάμεσα στις πολλαπλές αναβαθμίδες σε πλαγιά ενώ κάτω αριστερά διακρίνεται η συνέχεια του χειμάρρου. Μετά από διαδοχικές εναλλαγές κατηφορικών και ανηφορικών σημείων θα δείτε από ψηλά την παραλία Ελληνικά και θα κατηφορίσετε προς την παραλία από χωματόδρομο που συνδέεται με το μονοπάτι. Αν κινηθείτε προς την παραλία «Δέκας» μπορείτε να πάρετε το λεωφορείο και να επιστρέψετε στο Χωριό.

Εναλλακτικά: Υπάρχει η δυνατότητα να συνεχίσετε από την παραλία Ελληνικά προς την παραλία Μαυροσπήλια με κατεύθυνση δυτικά, απ’ όπου στο τέλος της παραλίας αρχίζει χωματόδρομος και το μονοπάτι αριθμός 2 που αν το ακολουθήσετε θα φτάσετε στο Σκιάδι μετά στη θέση «Σκλάβος» και στη συνέχεια να ακολουθήσετε το χωματόδρομο που θα σας φέρει πίσω στο χωριό, κάνοντας έτσι μια κυκλική πορεία.

Αριθμός σήμανσης: 1, Συνολικό μήκος διαδρομής: 7χλμ.

2.       ΧΩΡΙΟ – ΣΚΛΑΒΟΣ – ΣΚΙΑΔΙ – ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΑΥΡΟΣΠΗΛΙΑ

Το πρώτο τμήμα του μονοπατιού είναι δρόμος και ξεκινά από το Χωριό, στρίβει αριστερά μετά τον ΟΤΕ και λίγο πριν από το εκκλησάκι του Αγίου Ευσταθίου,  συνεχίζοντας τον δρόμο φτάνετε στην τοποθεσία «Σκλάβος», όπου θα δείτε τις ειδικές πινακίδες σήμανσης με αριθμούς 2 και 3, για δύο μονοπάτια. Τις ακολουθείτε πάνω στο παλιό καλντερίμι σε πολύ καλή κατάσταση το οποίο κινείται ανάμεσα σε ελαιώνες, μποστάνια και γραφικές ξερολιθιές. Λίγο πιο κάτω από δύο πετρόχτιστες παλιές αγροικίες στ’ αριστερά του παλιού καλντεριμιού, (800μ. περίπου από την έναρξη στον «Σκλάβο», θα συναντήσετε δεξιά σας διακλάδωση για το μονοπάτι αριθμός 3. Εσείς συνεχίζετε στη σήμανση αριθμός 2 αγνοώντας την επόμενη διακλάδωση που οδηγεί στην Μακρόπουντα  και  κατηφορίζει ελαφρά με κατεύθυνση προς νότο. Όταν φτάσετε σε ένα αγροτόσπιτο, το τοπίο αλλάζει και πεζοπορείτε πλέον σε ιδιαίτερων σχηματισμών γεωλογικά πετρώματα, χωρίς βλάστηση. Οι ιδιαίτεροι σχηματισμοί θα εξάπτουν τη φαντασία σας ώσπου φτάνοντας σε ένα μικρό υψωματάκι, θα αντικρύσετε μπροστά σας το «σκιάδι» ένα μονόλιθο, πέτρινο μανιτάρι, ένα σπάνιο γεωλογικό σχηματισμό όπου μπορείτε να ξαποστάσετε στη σκιά του αφού μοιάζει με πέτρινο δένδρο. Αφού ξεκουραστείτε λίγο, ακολουθείτε τη σήμανση αριθμός 2 και κατηφορίζετε την πλαγιά, σε άγριο τοπίο, φτάνετε στην κοίτη ενός χειμάρρου, συνεχίζετε απέναντι ανηφορίζοντας και μετά στρίβοντας αριστερά, μέχρι να βρείτε και πάλι το παλιό καλντερίμι που χρησιμοποιούσαν οι αγρότες του νησιού για να φτάνουν στα χρήματά τους. Τώρα, σχεδόν ισοϊψώς, με θέα τις βόρειες ακτές της Μήλου νότια ενώ δυτικά ερειπωμένες αγροικίες, κινείστε ακολουθώντας τη σήμανση, αφήνετε στα δεξιά σας ένα παλιό μαντρί και σταδιακά στο γύρω τοπίο βλέπετε πάλι ελαιώνες. Σε λίγο, κάτω χαμηλά, φαίνεται πρώτα η μικρή αλλά πολύ όμορφη παραλία «Λάκκος» που για να φτάσετε θα κόψετε δρόμο μέσα από καλλιεργημένες εκτάσεις. Ακολουθώντας το μονοπάτι κατηφορικά στην πλαγιά, φτάνετε στην κοίτη ενός χειμάρου που έχει μετατραπεί σε χωματόδρομο και καταλήγει στο δυτικότερο σημείο της παραλίας «Μαυροσπήλια», όπου υπάρχουν που και που αγροτόσπιτα και μεγάλα αλμυρίκια πάνω στο χωματόδρομο που υπάρχει παράλληλα με την παραλία.

Εναλλακτικά: Υπάρχει η δυνατότητα να συνεχίσετε από την παραλία Μαυροσπήλια προς την παραλία Ελληνικά με κατεύθυνση ανατολικά, απ’ όπου στο τέλος της παραλίας αρχίζει χωματόδρομος και το μονοπάτι αριθμός 1 που αν το ακολουθήσετε θα φτάσετε στο Μαυροδάσος και μετά στη θέση «Σελάδι» όπου, αν ακολουθήσετε το χωματόδρομο θα σας φέρει πίσω στο χωριό, κάνοντας έτσι μια ευχάριστη κυκλική πορεία.

Αριθμός σήμανσης: 2, Συνολικό μήκος διαδρομής: 8χλμ.

3.       ΧΩΡΙΟ - ΣΚΛΑΒΟΣ – ΠΑΛΙΟΚΑΣΤΡΟ – ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΣΤΡΟ – ΘΕΡΜΟΠΗΓΗ

Το πρώτο τμήμα του μονοπατιού είναι δρόμος και ξεκινά από το Χωριό, στρίβει αριστερά μετά τον ΟΤΕ και λίγο πριν από το εκκλησάκι του Αγίου Ευσταθίου,  συνεχίζοντας τον δρόμο φτάνετε στην τοποθεσία «Σκλάβος», όπου θα δείτε τις ειδικές πινακίδες σήμανσης με αριθμούς 2 και 3, για δύο μονοπάτια. Τις ακολουθείτε πάνω στο παλιό καλντερίμι σε πολύ καλή κατάσταση το οποίο κινείται ανάμεσα σε ελαιώνες, μποστάνια και γραφικές ξερολιθιές. Λίγο πιο κάτω από δύο πετρόχτιστες παλιές αγροικίες στ’ αριστερά του παλιού καλντεριμιού, (800μ. περίπου από την έναρξη στον «Σκλάβο», θα συναντήσετε δεξιά σας τη διακλάδωση για το μονοπάτι αριθμός 3 την οποία και ακολουθείτε με κατεύθυνση ΒΔ. Μετά από 450μ. φτάνετε σε μια διακλάδωση και μια πέτρινη χαρακτηριστική αγροικία όπου εσείς θα ακολουθήσετε το δεξί τμήμα με τη σήμανση αριθμός 3 με κατεύθυνση βόρεια κινούμενοι ανάμεσα σε παλιά πέτρινα κτίσματα που δίνουν στη διαδρομή μη ιδιαίτερη γραφικότητα στην περιοχή Κεφάλες. Το μονοπάτι αυτό έχει την εντυπωσιακότερη θέα στο Αιγαίο και προς όλες σχεδόν τις πλευρές του νησιού, απ’ όλα τα μονοπάτια της Κιμώλου και περνάει πολύ κοντά από την ψηλότερη κορυφή που λέγεται «Παλιόκαστρο» και εκεί υπάρχουν ερείπια του αρχαίου κάστρου. Αφού περάσετε δίπλα από μια φυσική γούρνα, αρχίζετε να κατηφορίζετε ακολουθώντας το δεξί μονοπάτι με σήμανση στην τελευταία διασταύρωση και με θέα προς την παραλία «Μοναστήρια». Κινείστε από την αρχή του μονοπατιού ανάμεσα σε ελαιώνες, αναβαθμίδες και ξερολιθιές. Σταδιακά κατηφορίζετε έχοντας αριστερά σας το Αιγαίο και δεξιά σας εντυπωσιακούς σχηματισμούς βράχων που με τη φαντασία σας μπορείτε να τους δώσετε πολλές ερμηνείες. Συνεχίζοντας κατηφορικά, βρίσκεστε σ’ ένα καλοδιατηρημένο αλώνι και λίγο πιο κάτω αντικρίζετε λαξευμένο σ’ ένα λείο βράχο, ένα σπιτάκι. Από εκεί, προσεκτικά ακολουθείτε δεξιά κατηφορικά απότομο σημείο του μονοπατιού, ανατολικά του βράχου και πίσω του, περνάτε μέσα από εγκαταλελειμμένο αμπέλι, συνεχίζοντας στο μονοπάτι με τη ίδια σήμανση ανάμεσα σε πεζούλες με ελαιώνες, φτάνετε πολύ κοντά σε μια μικρή ρεματιά που βρίσκεται η πρόσβαση της παραλίας «Κάστρο» με αλμυρίκια και 40μ. πιο από την αριστερή της άκρη υπάρχει η χαρακτηριστική θερμοπηγή, μια μικρή πεταλόσχημη παραλία όπου τρέχει συνεχώς μέσα στη θάλασσα καυτό ιαματικό νερό. Αν δεν κατηφορίσετε προς την ακτή αλλά συνεχίσετε ανηφορικά και μετά ισοϊψώς βόρεια, θα βρεθείτε μετά από 15’ στη δεύτερη παραλία της περιοχής που ονομάζεται «Αγιόκλημα» με δύο μεγάλα αλμυρίκια για να ξεκουραστείτε.

Εναλλακτικά: Υπάρχει η δυνατότητα για κυκλική διαδρομή, αν από την παραλία «Αγιόκλημα» συνεχίσετε στο μονοπάτι αριθμός 5 ακολουθώντας την καλή σήμανση κι ανηφορίζοντας ΒΑ ανάμεσα από τις αναβαθμίδες και τους ελαιώνες, αφού αφήσετε δεξιά κι αριστερά σας ερειπωμένες αγροικίες, να βρείτε το παλιό καλντερίμι, φτάνοντας στο διάσελο στη θέση «Γαμπάς» όπου υπάρχουν λεία εντυπωσιακά βράχια. Συνεχίζοντας στο λαξευμένο στο βράχο στην κυριολεξία μονοπάτι με κατεύθυνση νότιο ανατολική και νότια μετά, να φτάσετε στο εκκλησάκι της Παναγίας Χειμέλης και από καλό καλντερίμι να κατεβείτε στο χωματόδρομο που θα σας οδηγήσει στο Χωριό από άλλη διαδρομή.

Αριθμός σήμανσης: 3, Συνολικό μήκος διαδρομής: 8,5χλμ.

4.       ΧΩΡΙΟ – ΞΕΥΡΗ – ΜΑΤΣΑ – ΓΑΔΑΡΟΜΑΝΤΡΑ – ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ – ΟΡΜΟΣ ΣΟΥΦΙ

Το πρώτο τμήμα του μονοπατιού είναι δρόμος και ξεκινά από το Χωριό, στρίβει αριστερά μετά τον ΟΤΕ και λίγο πριν από το εκκλησάκι του Αγίου Ευσταθίου,  ακολουθούμε το πολύ καλά διατηρημένο καλντερίμι που περνάει από  καλλιεργημένους ελαιώνες σε αναβαθμίδες και με όμορφες ξερολιθιές από τα χαρακτηριστικά πολύχρωμα πετρώματα της Κιμώλου. Κάτω δεξιά σας βλέπετε σε άλλο καλντερίμι το μοναδικό παλιό πέτρινο γεφύρι του νησιού και το ανατολικό δίκτυο μονοπατιών και δρόμων του νησιού. Συνεχίζοντας στην τοποθεσία Ξεύρη βλέπετε γύρω τα διάσπαρτα ξωκλήσια της Κιμωλιακής υπαίθρου και την θέα στο γεωλογικό ανάγλυφο του σχεδόν στρογγυλού νησιού. Ανηφορίζοντας χωρίς απότομες κλίσεις, θα φτάσετε λίγο πιο χαμηλά από την Αγία Αικατερίνη σε χωματόδρομο που ακολουθώντας τον, θα βρεθείτε σε ένα κόμβο χωματόδρομων. Από εκεί θα ακολουθήσετε το μονοπάτι που θα βρείτε λίγο πιο κάτω στ’ αριστερά σας με τον αριθμό 4. Στην αρχή το μονοπάτι κατηφορίζει στην πλαγιά του βουνού μετά κινείται στην θέση «Γαδαρόμαντρα» παράλληλα με το ρυάκι που διατηρεί λούμπες νερού σε ορισμένα σημεία ακόμη και το καλοκαίρι. Στις διακλαδώσεις θα συνεχίζετε τα σήματα με τον αριθμό 4 και στις δεξιές διακλαδώσεις πάντα, θα αφήσετε στ’αριστερά σας ένα χτίσμα, μετά για λίγο το μονοπάτι δεν διακρίνεται καλά, αλλά πιο κάτω όπου ξαναμπαίνει στην κοίτη ενός χειμάρρου, είναι σε πολύ καλή κατάσταση, φαρδύ και βατό, ενώ δεξιά και αριστερά υψώνονται πλαγιές του βουνού. Το πολύ καλό μονοπάτι θα σας φέρει μέσα από αμπέλια και πυκνούς καλαμιώνες στην βόρεια παραλία Μοναστήρια, με το ωκεάνιο πολλές φορές κύμα και την υπέροχη αμμουδιά. Εσείς θα συνεχίσετε ως τα βράχια που υψώνονται στην αριστερή άκρη της ακτής και ακολουθώντας τη σήμανση αριθμός 4 επάνω στα βράχια θα φτάσετε σε 15’ στον πολύ καλά προφυλαγμένο από όλους τους ανέμους όρμο Σούφι αφού κινηθείτε για λίγο σε τμήμα του μονοπατιού πάνω από τη θάλασσα. Στην αμμώδη ακτή υπάρχουν αλμυρίκια με καλή σκιά και δύο βαρκόσπιτα. Αν σκαρφαλώσετε στα βράχια που βρίσκονται στο τέλος της ακτής (διακρίνεται το μονοπάτι) θα εντυπωσιαστείτε από τα πολύχρωμα και εντυπωσιακά αλλού λεία και αλλού άγρα βράχια.

Αριθμός σήμανσης: 4, Συνολικό μήκος διαδρομής:  6,5χλμ.

5.       ΧΩΡΙΟ – ΧΙΜΕΛΗ – ΓΑΜΠΑΣ – ΠΑΡΑΛΙΑ ΑΓΙΟΚΛΗΜΑ

Το πρώτο τμήμα του μονοπατιού είναι δρόμος και ξεκινά από το Χωριό, στρίβει αριστερά μετά τον ΟΤΕ και λίγο πριν από το εκκλησάκι του Αγίου Ευσταθίου,  ακολουθούμε το πολύ καλά διατηρημένο καλντερίμι που περνάει από  καλλιεργημένους ελαιώνες σε αναβαθμίδες και με όμορφες ξερολιθιές από τα χαρακτηριστικά πολύχρωμα πετρώματα της Κιμώλου. Κάτω δεξιά σας βλέπετε σε άλλο καλντερίμι το μοναδικό παλιό πέτρινο γεφύρι του νησιού και το ανατολικό δίκτυο μονοπατιών και δρόμων του νησιού. Συνεχίζοντας στην τοποθεσία Ξεύρη βλέπετε γύρω τα διάσπαρτα ξωκλήσια της Κιμωλιακής υπαίθρου και την θέα στο γεωλογικό ανάγλυφο του σχεδόν στρογγυλού νησιού. Ανηφορίζοντας με ήπια κλίση, θα φτάσετε λίγο πιο χαμηλά από την Αγία Αικατερίνη σε χωματόδρομο που ακολουθώντας τον, θα βρεθείτε σε ένα κόμβο χωματόδρομων. Από εκεί έχετε τη δυνατότητα ή να ακολουθήσετε κατηφορικό καλντερίμι που φτάνει στο χωματόδρομο που υπάρχει η τσιμενταρισμένη υπόγεια δεξαμενή νερού με ποτίστρα ή να ακολουθήσετε τον κατηφορικό χωματόδρομο μέχρι να φτάσετε στο προαναφερόμενο πηγάδι-δεξαμενή. Από το σημείο αυτό αρχίζει ανηφορικό καλοδιατηρημένο καλντερίμι με τη σήμανση αριθμός 5. Ανηφορίζοντας περνά κάτω από το ξωκλήσι της Πανιαγιάς Χιμέλης και συνεχίζοντας φτάνει στο διάσελο με θέα στις βόρειες ακτές (Μοναστήρια, Βρωμόλιμνη κλπ.) και προς το Χωριό. Μετά το διάσελο το καλοδιατηρημένο μονοπάτι συνεχίζει για περίπου 20’ σχεδόν ισοϊψώς και φτάνει σε λείο εκτεταμένο βράχο με απεριόριστη θέα σε ολόκληρη τη βόρεια πλευρά του νησιού. Ακολουθώντας τη σήμανση αριθμός 5 στο σχεδόν  λαξευμένο μονοπάτι στο βράχο στη θέση «Γαμπάς», συνεχίζετε στο διάσελο όπου αφήνοντας δεξιά ερείπια αγροικιών αρχίζετε να κατηφορίζετε στρίβοντας αριστερά και  κατηφορικά με δυτική κατεύθυνση. Το καλοδιατηρημένο μονοπάτι κατηφορίζοντας περνά από ερειπωμένες αγροικίες και μέσα από ελαιώνες και άγρια βλάστηση καταλήγει στην παραλία Αγιόκλημα με δύο μεγάλα αλμυρίκια για σκιά, ωραία αμμουδιά και πεντακάθαρα νερά. Κολυμπώντας μπορείτε να φτάσετε στη Θερμοπηγή, σημείο που πολύ καυτό νερό κυλάει από πηγή μέσα στη θάλασσα.

Εναλλακτικά: Υπάρχει η δυνατότητα κυκλικής πορείας αν ανεβείτε για 100 περίπου μέτρα από την παραλία και ακολουθήσετε το μονοπάτι  δεξιά με κατεύθυνση νότια το οποίο περνά πάνω από την παραλία «Κάστρο». Σε λίγο θα συναντήσετε τη σήμανση αριθμός 3 και αν την ακολουθήσετε θα φτάσετε από άλλη διαδρομή στις Κεφάλες και στη θέση Σκλάβος, όπου από χωματόδρομο μπορείτε να επιστρέψετε στο Χωριό.

Αριθμός σήμανσης: 5, Συνολικό μήκος διαδρομής:  6,8χλμ.

6.       ΧΩΡΙΟ – ΣΚΛΑΒΟΣ – ΠΑΤΕΛΙΔΑ – ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΑΚΡΟΠΟΥΝΤΑΣ

Το πρώτο τμήμα του μονοπατιού είναι δρόμος και ξεκινά από το Χωριό, στρίβει αριστερά μετά τον ΟΤΕ και λίγο πριν από το εκκλησάκι του Αγίου Ευσταθίου,  συνεχίζοντας τον δρόμο φτάνετε στην τοποθεσία «Σκλάβος», όπου θα δείτε τις ειδικές πινακίδες σήμανσης με αριθμούς 2 και 3. Τις ακολουθείτε πάνω στο παλιό καλντερίμι σε πολύ καλή κατάσταση το οποίο κινείται ανάμεσα σε ελαιώνες, μποστάνια και γραφικές ξερολιθιές. Λίγο πιο κάτω από δύο πετρόχτιστες παλιές αγροικίες στ’ αριστερά του παλιού καλντεριμιού, (800μ. περίπου από την έναρξη στον «Σκλάβο»), θα συναντήσετε δεξιά σας διακλάδωση για το μονοπάτι αριθμός 3. Εσείς συνεχίζετε στο μονοπάτι με αριθμό 2 και στην επόμενη διακλάδωση βρίσκετε την ταμπέλα «Πατελίδα» και «Μακρόπουντα» και ακολουθείτε αυτό το μονοπάτι στρίβοντας δεξιά. Από το σημείο διασταύρωσης με το μονοπάτι 2 τραβερσάρει ομαλά μέχρι το σημείο διασταύρωση μονοπατιών του χάρτη μας. Από εκεί ανηφορίζει κακοτράχαλο και σχεδόν κλειστό από αγκάθια και χαμηλή βλάστηση μονοπάτι μέχρι το κτίσμα-σπίτι και σημείο θέας.  Το μονοπάτι-καλντερίμι είναι λιθόστρωτο στο μεγαλύτερο μέρος του και δεν έχει σήμανση. Συνεχίζοντας φτάνετε σε ένα οροπέδιο (πλάτωμα), μια «πατελίδα» στην τοπική διάλεκτο, με αλώνια και διάσπαρτες εγκαταλελειμμένες παλιές κατοικίες, δείγμα έντονης αγροτικής δραστηριότητας στο πρόσφατο παρελθόν της ζωής του νησιού.   Αν δεν πάρετε το ανηφορικό μονοπάτι και συνεχίσετε προς Μακρόπουντα, τραβερσάρετε ισοϋψώς μέχρι το αλώνι 2 όπου από εκεί υπάρχει ωραία θέα προς την παραλία. Εκεί κατευθύνεστε βόρεια για λίγο ,κατηφορίζοντας ομαλά  πάνω σε μονοπάτι-ράχη  και έπειτα  μόλις περάσετε ένα ερείπιο κατευθύνεστε νοτιοδυτικά αρχικά και μετά δυτικά πάνω σε όχι πολύ εμφανές μονοπάτι, μέχρι την παραλία Μακρόπουντα την οποία βλέπετεε συνεχώς διαμορφώνοντας από την πορεία μας .

Συνολικό μήκος διαδρομής:  8,3χλμ.

7.       ΧΩΡΙΟ – ΚΟΡΑΚΙΕΣ – ΡΟΥΠΑΣ – ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ – ΟΡΜΟΣ ΣΟΥΦΙ

Το πρώτο τμήμα του μονοπατιού είναι δρόμος και ξεκινά από το Χωριό, περνά από τον ΟΤΕ, στρίβει δεξιά κατηφορικά  λίγο μετά από το εκκλησάκι του Αγίου Ευσταθίου,  ακολουθείτε το πολύ καλά διατηρημένο καλντερίμι που περνάει από  καλλιεργημένους ελαιώνες σε αναβαθμίδες και με όμορφες ξερολιθιές και δεν έχει σήμανση. Σε λίγο δεξιά σας βλέπετε ένα πέτρινο γεφύρι εξαιρετικής τεχνικής και εσείς συνεχίζετε στο καλντερίμι το οποίο σε λίγο ενώνεται με χωματόδρομο και με διασταυρώσεις. Στην πρώτη διακλάδωση στρίβετε αριστερά, στη δεύτερη στρίβετε δεξιά, στην τρίτη στρίβετε αριστερά και ενώ ο χωματόδρομος συνεχίζεται, εσείς τον εγκαταλείπετε στη θέση Κορακιές όπου ανηφορίζετε σε τμήμα καλντεριμιού που σώθηκε από την …οδόστρωση. Ανηφορίζετε αυτό το καλντερίμι μέχρι να συναντήσετε 2-3 πέτρινα χαλάσματα και ξανά χωματόδρομο στη θέση Ρούπας. Από εκεί, ακολουθείτε δεξιά το φαρδύ χωματόδρομο με τη μεγάλη απότομη κλίση και τα φαινόμενα έντονων νεροσυρμών και τη θέα προς την παραλία Μοναστήρια. Στο τέλος του δρόμου υπάρχει η Παναγιά η Μοναστηριώτισσα όπου μπορείτε να ξεκουραστείτε και να επισκεφτείτε το πάντα ανοιχτό ξωκλήσι, απομεινάρι μεγαλύτερου συμπλέγματος μοναστηριών που χάθηκαν με το πέρασμα του χρόνου. Φτάνετε στη μεγάλη βορινή και αμμώδη παραλία Μοναστήρια και μπορείτε να κολυμπήσετε ή να συνεχίσετε την πεζοπορία μέχρι το άλλο άκρο της όπου από την άκρη του βράχου θα βρείτε τη σήμανση αριθμός 4 για  το μονοπάτι προς τον όρμο Σούφι. Αν την ακολουθήσετε θα ανηφορήσετε στο μονοπάτι που διακρίνεται πάνω στο βράχο και μετά από 15΄θα καταλήξετε στον υπέροχο και πολύ καλά προφυλαγμένο από όλους τους ανέμους, όρμο Σούφι. Στην παραλία υπάρχουν πολλά αλμυρίκια για σκιά και δύο βαρκόσπιτα.

Συνολικό μήκος διαδρομής:  4,7χλμ.